TRES EXPERIÈNCIES
Al marge de la regularitat de les temporades ja iniciades (Liceu) o a punt de començar (Amics de l'Òpera de Sabadell), aquesta setmana Barcelona ha acollit sengles espectacles de realitats al marge dels grans events, però que mereixen igualment la nostra atenció.
Torna un festival
S'ha reprès el Festival d'Òpera de Butxaca i Nova Creació. Una realitat del paisatge operístic de tardor que trobàvem a faltar, si bé els resultats no sempre són els desitjables. Un cop més, m'he quedat sense veure Java Suite (tampoc vaig poder-lo veure a Peralada), però sí vaig assistir, dijous, a l'estrena a Barcelona de Lost Circles, a La Seca-Espai Joan Brossa.
Comencem pel final i pel més positiu: la represa del Festival. Vint anys enrere, i entre les
parets del
minúscul Teatre Malic, ¿qui havia de pensar que aquelles representacions
d'òpera buffa acabarien donant peu a
les actuals propostes d'avantguarda? En tot cas, la realitat s'imposa i les
estretors econòmiques no sempre fan viable els projectes com voldrien els seus organitzadors. Per això mateix, benvinguda sigui la iniciativa, encara que els
resultats no sempre siguin els més engrescadors.

Operetta, incansable
Cor de Teatre encara es presenta sota l'etiqueta de companyia d'aficionats. Sorprenent. Perquè la qualitat d'Operetta, l'espectacle estrenat fa un parell d'anys al TNC i que s'ha passejat entre d'altres pel Poliorama i pel mateix escenari del Liceu, és indubtable. Molt més rodat, llimat i amb algunes opcions escèniques alternatives, aquest divertit muntatge continua sent una cita inel.ludible per a tots els públics. Diverteix perquè és divertit, delecta perquè està ben fet i sorprèn per l'originalitat de la majoria dels seus quadres. Verdi, Rossini, Wagner, Mozart, Mussorgsky, Bellini o Saint-Saëns no semblen ser obstacle perquè els vint-i-quatre cantants-actors facin de les seves amb un impecable cant a cappella que, insisteixo, sona a molt més rodat i ben cantat que fa dos anys. Veient-lo i reveient-lo, un tan sols espera que Operetta (en cartell al Teatre Victòria fins el 4 de novembre) gaudeixi d'una segona part. La necessitem.
Mozart "fun" al Liceu

Dit això, el millor de l'espectacle és l'arranjament de Lluís Vidal, que ha reduït la partitura per a conjunt de piano, violí i clarinet, amb algunes incursions al món del jazz i la salsa. Exemplar mostra de la versatilitat mozartiana, que funciona més enllà de les seves fronteres estilístiques. El sextet protagonista, integrat en el repartiment d'avui dissabte al matí per Maia Planas, Anaïs Masllorens, Tina Gorina, Joan Garcia Gomà, Carlos Cremades i Xavi Fernàndez, funciona per la seva homogeneïtat. I la representació ha estat seguida amb més silenci del que és habitual en aquest tipus de sessions.
0 Comments:
Publicar un comentario
<< Home