TRAMUNTANA NETREBKO AL PALAU
L’esperadíssim debut d’Anna Netrebko al
Palau va superar totes les expectatives: pletòrica de facultats, lliurada al
públic, simpàtica i amb desimvoltura escènica, la glamurosa soprano russa va
exhibir un mostrari de bondats ja des de la seva primera aparició, amb una
generosa i portentosa escena de Lady Macbeth del primer acte del Macbeth de Verdi. El compositor italià
va ser el protagonista de la primera part, complementada amb l’ària de sortida
de Leonora d’Il trovatore i conclosa
amb el duet d’Otello.
L’únic element fluix de la vetllada va ser
el tenor Yusif Eyvazov, parella actual d’Anna Netrebko, i que exhibeix un volum
estentori, mal controlat, i una insofrible emissió de coll.
Mal menor, en definitiva, atès l’interès
que desperta sempre una Anna Netrebko que va cenrar la segona part en el verisme. Força i
magnetisme els de “La mamma morta” d’Andrea
Chénier i exhibició del vessant més líric de la Netrebko en pàgines en què
el domini de les mitges veus i el cant lligat són els protagonistes. I això
recau en “In quelle trine morbide” de Manon
lescaut, en “Io son l’umille ancella” d’Adriana
Lecouvreuro en la meravellosa ària de la lluna de Rusalka que va ser un
dels bisos oferts per la soprano russa davant del públic rendit als seus peus i
que havia exhaurit totes les localitats del Palau.
Les muses de l’escenari semblaven, en
aquesta ocasió, més vinclades que mai davant d’una exhibició generosa de
tècnica i d’art perfectament ensamblats, i davant d’una complidora Simfònica
del Vallès dirigida per un obedient Massimo Zanetti, sempre al servei de
l’autèntica protagonista, la diva per excel.lència de l’òpera al segle XXI, una
tramuntana que va bufar, fresca i amb força, per les parets de l’auditori
modernista.
0 Comments:
Publicar un comentario
<< Home