TERRADELLAS A L'AUDITORI

La partitura té innegables atractius, àries esplèndides com "Talor se perde i figli" i "Tremate, sì, tremate" de Nitocri, "A questi accenti ignoti" d'Artenice i el "Se perde l'usignolo" que canta Sesostri amb efectes imitatius. L'orquestració, molt completa, és subtil i delicada, i els girs melòdics i harmònics revelen l'assumpció de l'estil napolità amb recursos expressius de collita pròpia, ja lloats en temps de Terradellas.
Un deute cap al nostre patrimoni que calia eixugar i que cal potenciar i seguir. Ara bé, l'absència dels textos de les àries al llibret (impossible de seguir amb els llums apagats de la Sala Oriol Martorell de L'Auditori) o projectats en pantalla, impedien seguir com cal les intencions expressives del llibret d'Apostolo Zeno i Pietro Pariati.
Sorprèn, també, que Otero hagi prescindit de contratenors per a les parts destinades als castrats que van prendre part en l'estrena de l'òpera: a Roma, on les sopranos tenien l'accés prohibit al cant, les parts femenines van ser cantades igualment per homes. En tot cas, la tasca de la RCOC va anar a més després d'un inici incert, amb alguns desajustos que al llarg del segon acte van desaparèixer per donar pas a una feliç vetllada en l'aspecte interpretatiu, especialment d'alguns solistes com ara Alexandrina Pendatchanska, Ditte Andersen i Raffaella Milanesi. La inclement tessitura destinada a les àries d'Amasi van fer passar algun mal moment a Kenneth Tarver, i Tom Randle i Sunhae Im no sempre van cantar a tot gas. Amb tot, es pot parlar d'una interpretació vocal més que notable.
Un deute cap al nostre patrimoni que calia eixugar i que cal potenciar i seguir. Ara bé, l'absència dels textos de les àries al llibret (impossible de seguir amb els llums apagats de la Sala Oriol Martorell de L'Auditori) o projectats en pantalla, impedien seguir com cal les intencions expressives del llibret d'Apostolo Zeno i Pietro Pariati.
Sorprèn, també, que Otero hagi prescindit de contratenors per a les parts destinades als castrats que van prendre part en l'estrena de l'òpera: a Roma, on les sopranos tenien l'accés prohibit al cant, les parts femenines van ser cantades igualment per homes. En tot cas, la tasca de la RCOC va anar a més després d'un inici incert, amb alguns desajustos que al llarg del segon acte van desaparèixer per donar pas a una feliç vetllada en l'aspecte interpretatiu, especialment d'alguns solistes com ara Alexandrina Pendatchanska, Ditte Andersen i Raffaella Milanesi. La inclement tessitura destinada a les àries d'Amasi van fer passar algun mal moment a Kenneth Tarver, i Tom Randle i Sunhae Im no sempre van cantar a tot gas. Amb tot, es pot parlar d'una interpretació vocal més que notable.
0 Comments:
Publicar un comentario
<< Home