
Doncs sí, em rendeixo a l’evidència:
Anna Netrebko és una excel.lent Elvira. Ho confirmen aquests
Puritani de fa poc més d’un any (gener del 2007) al
Metropolitan de Nova York. Com a bona eslava, el timbre és generós pels costats, i defuig l’encorsetament vertical d’altres Elvires precedents. D'entrada, la soprano russa no semblaria la més adequada per al repertori belcantista, però la veu és prou flexible i, a més, canta amb molt bon gust. Tot plegat, dóna a la interpretació del personatge una força inusual i una major credibilitat a l’escena de la bogeria del segon acte. Una escena, per cert, en què
Anna Netrebko es llença a terra i canta panxa enlaire la segona secció de la cabaletta “Vien diletto, e in ciel la luna” i deixant caure els cabells al fossat orquestral. I, esclar, el deliri és incontenible. I a sobre, la noia és guapa, guapíssima. I bona actriu. Passarem full dels convencionalismes i les redundàncies que engipona als entreactes a una

periodista d’excepció com tota una
Renée Fleming, micròfon en mà, passejant-se pels passadissos del teatre novaiorquès. És un dels extres continguts al DVD de
Deutsche Grammophon que reserva, ara sí, un tresor com veure la malaurada
Beverly Sills comentant, durant la transmissió radiofònica d’aquests
Puritani, els coms i els perquès de l’exigent partitura de
Bellini amb la conductora, una eixerida
Margaret Juntwait.
També passarem per alt la carrinclona i excessivament estàtica

producció de
Sandro Sequi, concebuda originàriament per a
Joan Sutherland el 1976 (¡) i ara recuperada per
Sharon Thomas, prèvia gestació “ex novo” del vestuari, preciós, de
Peter J. Hall. Posats a passar, ho farem de puntetes per la resta del repartiment, que demostra fins a quin punt determinats desequilibris santifiquen uns i condemnen a les flames uns altres. Així, santa
Netrebko no pot evitar que
Eric Cutler es quedi al purgatori amb un justament passable Arturo ni que
Franco Vassallo es cremi a les calderes de Pere Botero.
Cutler per una veu ben projectada però no especialment bonica per a les exigències del belcanto, tot i que se’n surt amb el quasi impossible “A te, o cara”.
Vassallo perquè ni té la veu bonica ni canta bé, i el seu Riccardo és el model de com no s’han de fer les coses.
1 Comments:
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Publicar un comentario
<< Home